Nieuwe structuur OSC
Sinds de start van de tweede helft van de competitie heeft OSC een interim bestuur. Dit interim bestuur heeft de mogelijkheden om de dagelijkse gang van zaken op de club op een passende wijze voort te zetten, keuzes te maken om een stabiele toekomst in te gaan en te werken aan een passende structuur.
Bij de ALV op 8 september a.s. willen we het nieuwe bestuur installeren. In onderstaand plaatje zie je die structuur voor het bestuur en de onderliggende taakvelden:
Het bestuur kent 7 primaire aandachtsvelden en er zijn mogelijkheden om ook deel te nemen in het bestuur en mee te sturen zonder aandachtsveld, dit noemen we overige leden. Vanuit het huidige interim bestuur gaan Martin Schepers, Simone Straatman, Trudi Arnts en André van Rumpt door naar het bestuur. Hans Bolland neemt naast Jo Janssen en Johan Vissers weer deel aan de Raad van Advies.
We hebben geleerd van het verleden, onze middelen zijn inmiddels op orde. We hebben er het volste vertrouwen in dat we OSC, met inbreng van alle betrokkenen (coördinatoren, vrijwilligers, sponsors, betrokken leden, oud leden, onze voetballers en iedereen met een positieve bijdrage) een mooie toekomst kunnen geven.
Waar zijn we nog naar op zoek?
Als we naar een groter bestuur gaan dan zoeken we nog 3 of 4 OSC’ers, die per twee gezamenlijk een taakveld op gaan pakken. Belangrijk hierin is dat we als bestuur een afspiegeling van de Club zijn. Een afspiegeling van onze leden, waar we voor staan en waar we vandaan komen.
De volgende taakvelden zijn nog het minst ingevuld zijn: Voetbal / Commercieel / Facilitair. Op de andere velden zijn er ook mogelijkheden en met het nieuwe te vormen bestuur zoeken we dan de beste bezetting. Hieronder vindt je een overzicht van wat deze taken inhouden en hun belang voor de Club. Het bestuur telt 7 leden.
- De voorzitter
Staat alle andere bestuursleden bij waar nodig, verbindt alle partijen, laat alle vragen op de juiste plek landen, en zorgt voor vertegenwoordiging van de club (stichting, federatie, pers, etc.). Hij is contactpersoon naar de Raad van Advies en de stichting, de geschillencommissie en de vertrouwenspersoon en kascontrolecommissie. De voorzitter heeft zelf geen commissie, hij zit het bestuur voor. (NB tijdelijke werkgroepen Fiatteringscommissie, FitOSC projectgroep en Werkgroep financiën maken geen deel uit van de bestuursstructuur). - De secretaris
Is verantwoordelijk voor alle administraties van de club, uitgezonderd de financiële. Deze leidt een secretariaat met een commissielid interne communicatie en ICT, een commissielid ledenadministratie (t.b.v. contributie door penningmeester), een commissielid sponsoradministratie (t.b.v. commerciële zaken), een commissielid vrijwilligersadministratie (t.b.v. activiteiten) en een commissielid spelersadministratie (t.b.v. Voetbalzaken, teamindeling , Sportlink KNVB). - De penningmeester
Is verantwoordelijk voor uitvoering van het financiële beleid, toezicht op de financiële stromen en de financiële administratie. Deze leidt een commissie financiën met een commissielid lonen en contracten, een commissielid contributie, een commissielid sponsorgelden. Ze laat zich controleren door een kascontrolecommissie. - Het bestuurslid “voetbalzaken”
Is verantwoordelijk voor alle teams en de aanstelling van leiders, coaches en trainers, en de uitvoering van het voetbaltechnisch beleid, met een commissie met 7 leden, en een adviseur voetbaltechnische zaken. Zie separaat overzicht. Essentieel voor een voetbalclub. - Het bestuurslid “kantine en activiteiten”
Is verantwoordelijk voor het laten organiseren van alle verbindende activiteiten buiten de reguliere voetbaltrainingen en wedstrijden. Deze leidt een activiteiten commissie met een commissielid Kantine, een commissielid Jeugd, een commissielid Voetbal, en een commissielid Bijzondere activiteiten. Zij zorgen dat de jaarkalender van de club wordt gevuld met activiteiten en dat deze worden uitgevoerd. Een erg belangrijke post om een gezonde club te zijn die eenieder in wijk en dorp (ver)bindt. - Het bestuurslid “commerciële zaken”
Is verantwoordelijk voor het vinden en behouden van sponsors en het organiseren van de sponsoruitingen zoals veldborden, kleedkamerborden, business club, club van 50 en 100 in de kantine. Deze leidt een commissie met een commissielid Webbeheer (website/app), een commissielid Sponsoring, en een commissielid “PR en externe communicatie”. Een erg belangrijke post om een gezonde club te zijn die door wijk en dorp wordt gedragen. - Het bestuurslid “facilitaire zaken”
Is verantwoordelijk voor de benodigde velden, gebouwen en materialen. Vanwege de relatie met de stichting en de gemeente een belangrijke post. Deze leidt een commissie met een commissielid Veldbeheer (= consul , besluit over bespeelbaarheid velden), een commissielid Gebouwbeheer (sleutelbeheer, planning onderhoud en maaien, afstemming met gemeente en Stichting), een commissielid Voetbalkleding en een commissielid Voetbalmaterialen. Een essentiële post voor een mooie pot voetbal.
Aan jullie allen de vraag wie komt ons aanvullen?
Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met Hans Bolland of Martin Schepers.